🚀 Jsme čerstvě oficiální Shopify Experti! Mrkněte na to.
Obsah

Platby + doprava

#byEnts

Platby kartou přes Braintree (Zastaralé)

Braintree již není podporováno Shopify

  1. Jsou důvěryhodní jelikož je vlastní přímo PayPal.
  2. Prvních 50 000 € je bez poplatků
  3. Mám s nimi dobrou zkušenost

Vytvoření Braintree účtu

Je to celkem rychlý proces, víceméně vždy vyplňte vše co jde. Když to nevyplníte budete to muset vyplnit později.

Doporučuji zvolit “ Complete you Account Now ”, prohlížení prostředí nechat na jindy.

Pokud jste se rozhodli prohlédnout si jak Braintree vypadá je čas se vrátit zpět k dokončení žádosti o účet. Přes Account => Complete Your Account

Teď už zase jen vyplňujte informace až se dostanete na konec. Pokud máte nějaké společníky co mají více než 25&#8202%, tak je nezapomeňte uvést.

Další krok jsou o informace o vašem podnikání. Vyplňte adresu nového e-shopu. Bylo by dobré už uvádět vlastní doménu. Pokud e-shop provozujete jako s. r. o. zvolte Limited Corporation ( Ltd. ). Pokud jste živnostník pak Sole proprietorship. Pokud prodáváte fyzické zboží je to pro vás výhodou. Je méně pravděpodobné, že by vám účet neschválili.

Pravděpodobně neplánujete strhávat lidem pravidelně peníze z karty ( např. předplatné ), takže první možnost ponechte nezaškrtlou. Ohledně tržeb, které plánujete, je to myslím celkem jedno. Budou po vás později chtít výpis z firemního / živnostenského účtu za poslední 3 měsíce, ale ty částky málokdo dokáže přesně odhadnout.

Teď 2 nenápadné, ale důležité otázky. Pokud vyberete Day of deliveryWithin 7 days pomůže vám to ke schválení účtu. Nicméně vyplňujte to podle pravdy. Jinak si to celé podnikání jen zkomplikujete.

A jako poslední údaj už jen váš firemní / živnostenský bankovní účet.

Gratuluji. Teď si běžte dát kafe a pracovat. Kdyby se vám do týdne neozvali, tak se přihlašte a napište jim e-mail.

Hey Martin,

Thanks for reaching out to Braintree support. I’d be happy to help.  
You are correct, there is a waiting period after you finish your application with Braintree until your account is approved. As a new merchant with us, your account with need to be underwritten and connected with one of our merchant account providers. This can take some time. Once the process is completed, you’ll receive notification from Braintree via email letting you know when your API Keys will be ready to connect with your Shopify store.</p>

Thanks for your patience while you work through this process. Keep an eye out for an email with further instructions!

Best,

Tim  
Braintree Support  

O týden později...

Hi Martin,

Thank you for recently applying with Braintree! My name is Davis and I will be assisting you through the application process. To complete your file, we need the following items:

1. A valid copy of your passport or national ID card.

2. An electric, gas or water bill issued within the last 6 months, listing your name and current home address. The following are acceptable documents in place of the utility bill:  
-Personal Bank Statement (with no mention of the company and listing your home address)
-Mobile Phone Bill
-Tax Document

3. Can you please provide an estimated value for your annual volume?

4. Are there any additional currencies you would like to charge your customers in? If so, what currency would you like to receive these funds in?

Please let me know if you have any questions or concerns! I look forward to hearing from you soon.

Best,  
Davis  
International Sales Support

This message was sent in reference to Braintree Case #445560  

Teď už to byla rychlovka, nějaké věci jsem poslal prvně špatně, ale domluva byla rychlá a do 2 dnů bylo vše vyřešeno. Od této chvíle už mohu používat BrainTree na Shopify, ale ještě mě čekalo poslední překvapení. Visa a MasterCard mají jasná pravidla co vše na stránkách nesmí chybět. Braintree každou stránku ručně prověří a pokud vám tam něco chybí, tak vás kontaktují.

Co vám na stránkách nesmí chybět:

  1. Kontaktní informace
  2. Ceny nebo ceník
  3. Refund Policy.
  4. Privacy Policy.
  5. Shipping Policy.

Druhý až pátý bod se dá jednodušše shrnout v obchodních podmínkách, pak už to je jen o komunikaci s Braintree.

Hi Martin,

We're very excited that Ents has signed up to process payments through Braintree!

While your Gateway is active and you are free to process payments, our Underwriting team took a look at the site you provided in your application and weren’t able to find everything that Visa and MasterCard require. Don’t worry, they’re all pretty standard and easy to implement. Sorry to be a hassle with another email, but this is an important matter that we want to resolve as quickly as possible in order to avoid potential card brand compliance issues.

The URL we currently have on file for your account is http://www.greenwoodents.com. Please review the checklist below and add any items that are currently missing from your website.  Once they are added, please send the links/sample contract over to us for review.

** If you have custom or offline pricing, please send over a sample customer contract, purchase agreement, and/or invoice with all the requirements met.
*** If you are accepting payments in a smartphone or tablet app, please send screenshots of the compliance requirements in the app itself.

Website Compliance Checklist  
- "Found on site" indicates we were able to see this in our initial review. "Missing from site" indicates we were unable to find this item.
========================
1. Contact Info: Found on site.

2. Pricing*: Found on site.

3. Refund Policy: Missing from site. This policy should be on your website even if you do not provide refunds. If your business is domiciled in Australia or New Zealand, you must have an actionable policy (i.e. credit the sale back to the cardholder, in-store credit...)

4. Privacy Policy: Missing from site. A privacy policy is a statement or a legal document (privacy law) that discloses some or all of the ways a party gathers, uses, discloses and manages a customer or clients data.

*If you are shipping physical goods, please send us a link to your shipping policy (i.e. delivery time-frame).

As stated earlier we can let you process transactions while you make the changes above; however, because website audits can occur at any time, you should make adjustments sooner rather than later to avoid future interruptions in your processing.

If we can be of any assistance whatsoever, please don't hesitate to email us or call us directly at (877) 511-5036. We look forward to watching your business grow!

For more information on Website Compliance please see our support article:  
https://support.braintreepayments.com/customer/portal/articles/1527408-e-commerce-website-requirements

Braintree Payments  
(877) 511-5036

Nastavení Braintree na Shopify

  • Běžte do administrace svého obchodu

  • Settings, poté Payments

  • V sekci Accept credit cards klikněte na Select a Credit Card Gateway

  • Vyberte Braintree a poté:

    • Pokud to chcete mít už z krku zvolte "Login and Password" a vyplňte. Od teď by vám platby měly fungovat. Doporučuji je hned vyzkoušet. A nečíst dál. Pokud budete mít nějaký problém klidně nám napište na twitter @byEnts nebo raději přímo Braintree a poté Shopify.
    • Jestliže jste zodpovědní je lepší nechat zvolené “ Use your Merchant ID, ¨ ” a číst dál.
  • Otevřete novou záložku a přihlaste se na Braintree

  • Account » My user

  • Zaskrolujte dolů až k tlačítku View API keys, které klikněte

  • Teď ještě klikněte na název klíče ( vypadá nějak takhle d3ga5bz2dhhtvt3wnm ) a poté se vám zobrazí vše co potřebujete.
    • Public key
    • Private key
    • Merchant ID

  • Otevřete Shopify na místě kde jsme skončili.

  • Překopírujte informace z Braintree

  • Merchant Account ID je váš login na Braintree

  • Vše uložte a platby by vám měly fungovat.

Pokud budete mít nějaký problém klidně nám napište na twitter @byEnts nebo raději přímo Braintree a poté Shopify.


Diky!
Martin Halík

Pokračování

Možnosti faktury